Saxat från Fia



Vem gör vad i ditt hem?

Vem tvättar? Oftast jag.
Vem städar? Oftast jag
Vem lagar maten? Den som först kommer hem så oftast jag
Vem dukar? Johan och Tyra
Vem dukar av? Johan oftare än jag
Vem diskar? Diskmaskinen.
Vem bäddar? Bädda?
Vem rensar avloppet? Johan o jag med gemesamma krafter eftersom vi både nästan kräks :-)
Vem går ut med soppåsen? Johan
Vem stryker? Dåligt med det här hemma överhuvud taget
Vem byter glödlampor? Johan
Vem plockar undan saker som ligger och skräpar? Jag
Vem vattnar blommor? Jag, eller Johan efter order från mig
Vem handlar? Oftast jag till Johans stora glädje
Vem gör det fint hemma? Jag
Vem köper oftast födelsedagspresenter? Jag, Johan får allergiska utslag bara han hör ordet av paket

Hur ser det ut hemma hos er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0