Pulkadag

idag har Tyra och jag varit i Tolvmannabackens pulkabacke tillsammans med Monika, Jörgen, Wilma, Victor och en sovande Engla. Pappan i det här huset fick stanna hemma o måla lister, snällt va?!

Det var härligt väder för pulkaåkning och kul var det oxå, eller pulka?-  vi åkte sånt där stort tefat- kanske det heter Ufo?!? :-)
Eller vad är det som är vad? Stjärtlapp-tefat-Ufo-Snurraruntfat...
Men vad än det heter så var det skoj iallafall.
Tyra började med att krascha in under staketet, och sen var det otäckt och hon ville inte åka själv på ett par gånger. .Men när vi väl övertygat barnen om att det funkar att åka från en bit av backen så blev det rätt bra sen.. Djärva som de var travade dom ju högst upp direkt och Wilma´s kommentar till oss vuxna var  "Ni måste sluta vara så fega"

Imorgon blir det kalas för äldsta syster som fyller år och nu är det dax att sova..

Avslutar med en underbar kommentar som min älskade unge gav imorse när hon och jag låg och mös, hon tittar då på mig och lägger huvudet på sne och säger "Ligger du och väntar på att kaffet ska komma upp?"
Ja vad ska man säga? :-)

// Kram från morgontrötta Lotta som hoppas på morgonkaffe om sisådär 8 timmar :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, visst hade vi skoj. Jag är öm i baken efter att Wilma lurade upp mig högst upp och vi susat ner på tefatet.

2009-01-04 @ 11:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0