En skum morgon

Ja det var det faktiskt.. Först så kom det en ny sköterska imorse som inte kände patienterna så det var att dra rapporten från a-ö ju.. Sen så sa jag att det var okej att ringa om det var något för det tar ju ändå minst 40 minuter innan jag är i säng.. Hann bara till brokind så ringde telefonen..

-Hej det är NIna
-Hej Hej
-Du- när var ni inne hos han på 14 sist?
-Hmm.. jo det var vid kvart över sex när jag tömde hans urostomi
-Okej.. ja nu när Bettan gick in dit var han död så vi funderade på hlr och så..

Mannen i fråga var svårt hjärtsjuk och hans tid var inne nu, vi får väl tro att han dock hade ett lugnt insomnande..

-----
Nu ska maten snart fram och så ska jag ha lite kvalitetstid med man och dotter innan en natt till på jobbet väntar..

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0